18 Kasım 2015 Çarşamba

Aynı kişinin her hamileliği aynı olmuyormuş...İkinci hamileliğim ve ben...

Beni tanıyanlar bilir, hep derdim hamilelik muhteşem bir süreç, en az 3 kere bu süreci yaşamak isterim diye. Diyordum çünkü ilk hamileliğim- ilk olduğu içindir herhalde- bir sürü yan etkisine rağmen bana çok güzel gelmişti. Hayatım boyunca bir ÖSS'ye hazırlanırken bu kadar prensestim bir de hamileliğimde diyordum ilk hamileliğim için. Çünkü eve gelip istediğin zaman yatabiliyorsun, sokakta karşıdan karşıya geçerken yol alabiliyorsun, bir restoranda hamileliyim ben diyip yer bulup, yemeğin erken gelmesini sağlayabiliyorsun, istediğini yiyip içebiliyorsun, kısacası kafan rahat ve önceliklisin. Ama ikinci hamilelik biraz farklı oluyor. Çünkü seni evde bekleyen bir çocuğun daha var, eve gidip istediğin saatte yatıp dinlenemiyorsun, çocuğu kucağına alıp taşıyamıyorsun, ona sürekli vücudundaki değişiklikleri anlatıyorsun ve psikolojisini hazırlamaya çalışıyorsun.

Hem bundan dolayı hem de birazdan bahsedeceğim farklılıklardan dolayı ikinci hamileliğim zorlu geçti. Bundaki neden benim hamileliklerimdeki yaşım mıdır, yoksa çocuğun cinsiyeti midir bir türlü bağlayamadım gitti :)

Ama hep derler "herkesin hamileliği birbirinden farklı, aynı kişinin her hamileliği de farklı" diye. Ben ilki gibi olur sanmıştım yanılmışım. 

Biraz yaşadığım farklılıklardan bahsedeyim...

İlkinde 4.aydan itibaren acaip bel ağrılarım olmuştu. Bel yastığım olmadan şuradan şuraya gidememiştim. Geceleri yatarken bacaklarımın arasına koyduğum koca bir yastığım vardı, tatile bile giderken onu yanımda taşımıştım. Ama bu hamileliğimde hiç bel ağrım olmadı. Mide bulantım da ilkine göre çok çok azdı. Sadece ilk 3 ay hafif bulantılarım oldu. Oysaki ilk hamileliğimde elimde kovayla 4 ay geçirmiştim. Değişiklik olsun diye bir pembe kova bir yeşil kova değiştirip duruyordum. Salondaki büyük desenli duvar kağıdı bile midemi bulandırıyordu düşünün siz :)

İki hamilelik arasındaki en büyük fark yürümede zorluk ve şişlik/ödemle ilgiliydi. İlkinde 40 haftanın sonuna kadar topuklularımla hiç zorlanmadan yürüyordum. Ama bunda nerdeeee? 6. ayımda topukluyu bırakmak zorunda kaldım. Bacaklarını açıp sağa sola yavaş yavaş yürüyen hamilelerle dalga geçerdim, ama büyük konuşmamak lazımmış. 6.aydan sonra o şekilde yürümeye başladım. İki hamileliğimde de tuzu kestim ama şişme ve ödem bu hamileliğim için en felaket yan etkilerdi. Göbeğin dev boyutu, başka ağrılar, yan etkiler hiç bir şey, allah düşmanıma bile şu şiş ve ödem ağrısını ve acısını vermesin. 

Kilo herkes tarafından en çok merak edilen ve sorulan soru. Ben o 25-30 kilo alanlardan değilim. Yememe içmeme dikkat etmeden az kilo alan nadir azınlıklardanım. Genetik midir, bünye midir bilmiyorum. İlkinde 10 bunda da 12 kilo aldım ama bundaki şişliklerden daha kilolu duruyordum. 

Bunun dışında en büyük fark çocuğu hissetmekteki farklılıklardı. Bade'yi 21. haftada hissetmeye başlamıştım, Ali'yi 16.haftada hissettim. Bade'yi hamileliğin sonuna kadar hiç aşağıda-rahme yakın hissetmemiştim ancak Ali'yi 6.aydan itibaren hep aşağıda sanki her an çıkacakmış gibi hissediyordum. Hatta 1-2 kere yanlış alarm doğuruyorum diyerek doktora bile gitnişliğim var bu his yüzünden. 

Çatlak konusuna gelince, ilkinde 1.aydan itibaren kayısı çekirdeği yağı, susam yağı vs. karışımlardan tutun Lansiloh kremlere kadar hepsini sürdüm, doğurana kadar 1 tane bile çatlağım yoktu ancak hastaneden çıkarken göbeğime baktığımda 2-3 çatlak görmüştüm bu kadar kreme rağmen. Peki bunda ne oldu? Hiç bir şey sürmedim! Bade'nin hamileliğindeki 2-3 çatlak biraz daha genişlemiş doğal olarak. Ne yapalım anne olmak bu demek :) 

Diğer farklılıklardaki detaylar için aşağıdaki tablo 1a'ya bakabilirsiniz :)

İşte bu hamileliğimden birkaç foto...



Haftalarıma göre göbeğim hep çok büyüktü...


30. haftaya kadar bence iyi geldim ama 30'dan sonra ödem ve şiş başlayınca aşağıdaki duruma geldim :)


Bunlar benim çektiğim resimlerdi, şimdi sıra hamilelik çekimlerinde... Bu resimlerde göbeğimin boyutunu ve şeklini daha net görebilirsiniz...




Fotoğraf çekimlerimiz Ezgi Yılmaz'a ait...


Elbisemi soranlar olmuştu. Benim elbisem Beyliss, hamile koleksiyonu değil, normal abiye koleksiyonundan 40 beden :) Bade'nin kıyafeti yurtdışından.



Bunlar da tostoparlak göbiş fotolarım. Damarlanmadı, siyah çizgi son ana kadar çıkmamıştı ama son haftalarda belirginleşti.



Bu resimde saat sabah 06.30, 36+6 haftalığım ve doğuma gidiyorum. Suratım, bacak ve ayaklarım şiş ama vücudumun geri kalanı fena değil gibi ne dersiniz? :)



Son olarak bu da ikinci hamileliğimin bomba fotoğrafı olarak kayıtlara geçti :) Ayaklarımın şişini ve ödemini herkese anlattım ama bu fotoğrafta görenler şok oldular. 1 hafta sonra indi ama bu hamilelikteki en kötü şey neydi diyen olursanız kesinlikle bu şişliklerdi...

Hamilelik süreci, iki hamilelik arasındaki farklar ve doğumla ilgili sormak istedikleriniz olursa buradayım. Ne de olsa artık tecrübeli bir anne sayılırım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder