19 Ağustos 2013 Pazartesi

Bade Çeşme'de!

Eskiden Ayşegül serileri vardı çoğunuz hatırlarsınız: Ayşegül okulda, Ayşegül tatilde, Ayşegül okumayı öğreniyor vs. Bade de neden bir Ayşegül olmasın dedim ve bu sayfadaki yazıları yazmaya başladım. Şimdi sıra Bade'nin ilk yaz tatili macerasında: Bade Çeşme'de!

Blog yazmak özellikle de yaz aylarında zormuş, deniz, kum, güneş, tatil, yaz aylarının verdiği sürekli gezme hali blog yazma işinde geri kalmama neden oldu. Yazın yavaş yavaş sona ermesiyle blog işini biraz daha sıkı tutmaya karar verdim.

Bizim kız tatili seven bir kız, annesine çekmiş... Gezmeyi, yeni yerler görmeyi, ilkleri yaşamayı seviyor. Ben de öncesinde çok kursam da bebekle tatile biraz daha ılımlı bakan annelerdenim. Hatta "biraz daha" demeyeyim o kadar ılımlıyım ki bizim kız daha 1.5 aylıkken kışın ortasında kar, tipi, fırtına içerisinde Abant'a tatile gitmiştik.

Yaz tatilinde bebekli tatil için çeşitli alternatifleri değerlendirdik. 5 yıldızlı bir otele uçakla gidip (ki Bade henüz uçağa hiç binmedi), otelden çıkmayıp, ye iç yat tatili yapabilirdik, ya da bebeksiz dönemlerimizdeki gibi arabayla Bodrum, Çeşme gibi tatil yörelerine gidip, her gün istediğimiz beach'te, akşam istediğimiz merkeze gidip takılabilirdik. Biz tabi ki ikincisini seçtik :)

Arabayla Çeşme'ye hem de Alaçatı'ya gidecektik. Arabayla zor olur dediler, Alaçatı çok rüzgarlı dediler, pusetle akşam Alaçatı merkezde dolaşamazsınız dediler. Biz yılmadık, bir deneyelim de görelim dedik.

Ben öncesinde 1 hafta hazırlandım, bavul toparla, alınacak kavanoz mamalarını al (Bade ilk defa tatilde kavanoz maması ile tanıştı), oteli arayıp menülerinde bebek için yemek olup olmadığını sor, odaya bebek yatağı rezerve et vs.

Sonuçta tatil günü geldi. Arabayı hınca hınç doldurduk. Ne olur ne olmaz diye Bade'ye o kadar çok kıyafet almışımki o bavulla 1 aylık bir tatile gidebilirmişiz sonradan fark ettim :) Bade eğer denizi sevmezse diye İstanbul'dan oraya şişme havuz bile taşıdık...

Neyse çıktık gittik, yolculuk iyi geçti (feribotta biraz kudurdu bizim kız ama kucaktan kucağa takıldı). Otelimiz Solto Alaçatı. Memnun kaldık, personeli çok iyi, özellikle de garsonları Bade'ye yemek yedirme seanslarımda çok yardımcı oldular. Bade henüz havuza giremediği için hep denizde takılacağız. Ama deniz buz, bir de fırtına var :) Dedik bu böyle olmayacak biz daha sıcak, daha az esintili koylara gidelim. Çocuk ilk denize girişinde ürkmesin, sonra alıştırırız ama ilki bu olmasın. Mantıklı da yapmışız gibi geliyor şimdi bana.

Birkaç beach denedikten sonra, bebekle gidilebilecek en iyi koyu bulduk: Paşa limanı- Dodo Beach. Bizim yaşıtlarımızdan kimse bilmiyor burayı, çünkü gerçekten plajda sadece bebekli/çocuklu aileler var. Denizi sıcak, bebeğin oynayabileceği kum var, yemekleri güzel, servis iyi vs.

Neyse çok yazdım galiba, siz şimdi eeee hani Bade resimleri diyorsunuz. İşte Bade'nin Çeşme tatili;


Bu fotoğrafı Alaçatı rüzgarını göstermek için koydum, bizm kızın havalanan/uçan saçlarına dikkat!


Heh bu da bikinimiz. Penti'den almıştım. 4 yaştan başlıyor çocuk bikinileri ama bence bedenlerde 
bir hata var :)


Oldum olası bebek ayaklarına/ayakkabılarına bayılmışımdır, bu kurbağalı sandaletleri de tatil için almıştım :)
Mothercare


Deniz suyu ve dolayısıyla tuzuyla ilk defa tanışan Bade, suyu yalaya yalaya bir hal oldu :)


 Bornozlu da pek bir seksi


Güneşten korunmak için 50+ faktör koruyucu (Sebamed kullandım) ve uçmaması için alttan bağlı şapkamızla hazırız! 



Deniz kenarında kumun üzerinde kova ve suyla oynamaya bayıldı :) Bu tatilde kürek, tırmık, kale yapma aksiyonlarına geçemedik ama suyla oynama, tuz yalama, kumun tadına bakma en sevdiğimiz aktivitelerdendi...



Bade'yi neyle denize sokacağımız konusunda da çeşitli yöntemler denedik, kolluk, can yeleği, simit... Ama henüz daha küçük olduğu için hiçbirşeysiz sokmaya karar verdik....


Şu mutluluğa bakar mısınız, su kuşu oldu çıktı bizim kız...


E tabi denize girmediğimiz zamanlarda Bade'yi tutmak için çeşitli denemelerimiz oldu. Simitin içinde oturtmak bunlardan sadece biriydi :)


 Tatil boyunca en sevdiğimiz oyuncağımız...


Bu arada saçlara dikkat, tatile gitmeden önce açık kumral olan saçlarımız tatil sonrasında sapsarı oldu!
Kaş, kirpikler koyu saçlar sarı. Bana bu kızın saçlarına ne yaptın, röfle mi diyenlere valla ben bir şey yapmadım Çeşme yaptı!


 Göbek fora... Pozlara geeelll....
Mayomuz Carter's.



 ooohooo öğrendi bile bizim kız yüzmeyi....


 En sevdiğimiz hareket, suya girip girip çıkma hali....
 E tabi ki tatil boyunca kokoşluktan, uyumlu giyinmekten hiç vazgeçmedik...


Otelin nimetlerinden de faydalandık. Girişi 100 cm olan oyun parkına eğile büküle girip, Bade'yi zıplatma oynatma...


Otelden beach'e gitmemiz bir olay, taşı taşı, çanta çanta, Bade'nin simiti bir yandan benim çantam bir yandan, Bade'nin yemek çantası başka bir yandan...


Şu kızın şu haline bayılıyorum! O kadar mutlu oldu ki...


Oteldeki park yatağımız, Bade ilk burada yatak kenarına tutunmayı öğrendi...


 Çeşme beachlerine Minnie Mouse gelmiş!


Bir gün de 80'leri yad edelim dedik. Mayo Carters, şapka Panço, gözlük Calzedonia :)


Fakat her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi, tatilin de sonuna geldik. Hem Bade için hem de bizim için farklı bir deneyimdi. Bize tatil oldu mu çok emin değilim ama Bade'ye tatil olduğu kesin :)
Bebekle tatil zor, yardımcı olmadan daha zor ama yine de keyifli, yine olsa yine yaparım...
Sevgiler,
Beyza

4 yorum:

  1. harika kareler... Dodo beachi öğrenmem iyi oldu.. 30 ağustosta gidişimde bizim miniği ürkütmemek adına ya oraya uğrar ya da biz babaneye bırakır öyle çeşme yaparız... Belma'dan dolayı zaten takipteydim sizi... artık bloğunuzun da devamlı takipçiniz oldum... Bade'ye kocaman bir maşallah...

    YanıtlaSil
  2. Türkiye’nin en iyi tatil merkezlerinden biri olarak kabul edilen ve Çeşme otel ve sahilleri dışında daÇeşme hediyelik eşya kültürü de sizi kendine hayran bırakacak… Sakız ağaçları ile ünlü olan beldede hediyelik eşyalar da hep sakızlıdır… Sakız reçeli, sakız ve anasonla beslenen arıların yaptığı ballar, sakızlı gazozlar, kurabiyeler, dondurmalar ve daha neler neler…
    http://www.cesmeotel.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Türkiye’nin en iyi tatil merkezlerinden biri olarak kabul edilen ve Çeşme otel ve sahilleri dışında daÇeşme hediyelik eşya kültürü de sizi kendine hayran bırakacak… Sakız ağaçları ile ünlü olan beldede hediyelik eşyalar da hep sakızlıdır… Sakız reçeli, sakız ve anasonla beslenen arıların yaptığı ballar, sakızlı gazozlar, kurabiyeler, dondurmalar ve daha neler neler…
    http://www.cesmeotel.com.tr/

    YanıtlaSil